arnica tartı

Kilo alma diyeti kısa süreli bir beslenme değil, belirli bir süre uygulanması gereken ve sabır gerektiren bir beslenme alışkanlığıdır. Yani sağlıklı ve kilo aldıran bir diyet uygulamak hayatınızın bir parçası olmalı, beslenme alışkanlığınız haline gelmelidir. Aşağıda hazırladığımız sağlıklı beslenerek kilo alma yolları ile bir başlangıç yapmaya hazır mısınız?

1- Fazladan Kalori Almak

Sağlıklı kilo alma diyetinizi başarıyla gerçekleştirmek için yapacağınız en temel şey yaktığınızdan fazla kalori almaktır. Başka bir deyişle vücudunuz için ihtiyacından fazla kalori alın. Bunun için günlük kalori ihtiyacınızın 300 ila 500 fazlası kilo alma diyetiniz için ideal olacaktır. Hızlı kilo almak amacındaysanız -sağlıklı ve tavsiye edilen kilo alma yöntemlerinden biri değildir- günde fazladan 700 kaloriye kadar çıkabilirsiniz. Kısacası kilo almak için fazladan kalori olmazsa olmazdır.

2- Motivasyon

Daha önce birçok kez kilo alma diyeti yapmayı denemiş fakat başaramamış olabilirsiniz ancak bu amacınızdan vazgeçmemelisiniz. Elbette siz de kilo alabilirsiniz ama öncelikle buna inanmalısınız. Uyguladığınız kilo alma diyeti boyunca zaman zaman umutsuzluğa kapılabilir ya da sürekliliği devam ettirmede sorun yaşayabilirsiniz. Bu gibi durumlarda kaybettiğiniz motivasyonu geri kazanmalı ve yola devam etmelisiniz. Unutmayın başarabilirsiniz!

3- Su İçmek 

Kilo alma diyetinizde yer vermeniz gereken önemli unsurlardan birisi de su. Bildiğiniz gibi su, vücudumuzdaki metabolik olayların gerçekleşmesini sağlar. Eğer yeterli miktarda su tüketmezseniz aldığınız besinleri sindirmede ve doğal olarak da onlardan alacağınız kaloriyi vücuda kazandırmada sorun yaşarsınız. Aldığınız besinlerle orantılı bir şekilde içtiğiniz su miktarını da artırmalısınız ki kalorileri tam verimle vücudunuza kazandırabilin.

4-En Az 3 Öğün Ve Ara Öğünler

Arnica banyo baskülleri

Sağlıklı kilo alma yöntemlerinden birisi de kilo alma diyetinize ara öğün eklemektir. Çünkü ara öğünlere hem kalorisi yüksek hem de sağlıklı besinleri sığdırabilirsiniz. Örneğin kuruyemişler bu amaçla tüketebileceğiniz en faydalı şeylerden biri olabilir, çünkü içlerinde sağlıklı yağ ve karbonhidrat barındırırlar. Aynı zamanda da kalorileri oldukça yüksektir ve tüketmesi de kolaydır. Okula ya da spora giderken yanınıza kuruyemişlerinizi de alabilir ve daha hızlı kilo alabilirsiniz. Kilo alma diyetinize dahil edebileceğiniz bir diğer ara öğün ise fıstık ezmesi olabilir. Fıstık ezmesi de içinde yağ ve bol kalori barındırır. Evde fıstık veya fındık ezmesi kullanarak hazırlayacağınız bir tost ile kilo alma diyetinize uyup hedef kilonuza ulaşabilirsiniz. Ancak ara öğünlere dikkat ederken ana öğünleri de atlamamalısınız. Günde 3 temel ana öğününüzü dolu dolu almalı ve ara öğünlerle de kalori açığınızı kapatmalısınız.

5- Yemek Pişirecek Vaktiniz Yok Fakat Kalori Açığınız Varsa

İşten, okuldan veya spordan eve geç döndüyseniz, yemek pişirecek yeterli zamanınız yok fakat kilo alma diyetinize göre kalori açığınız varsa, sizin için günü kurtaracak bir tavsiyemiz var: önceden hazırladığınız konserve bakliyatlar (fasulye, nohut, barbunya). Örneğin barbunyayı güzelce haşlayıp kavanozlara doldurarak konserve haline getirebilir ve buzdolabında saklayabilirsiniz. Yemek hazırlayacak vaktiniz olmadığı bir öğünde ısıtırak hızlıca tüketebilir ve günü kalori açığıyla kapatmaktan kurtulabilirsiniz.

6- Kendi Yemeğinizi Hazırlayın

Kendi yemeğinizi hazırlamak aldığınız kaloriyi hesaplamanızı kolaylaştırır. Malzemeleri alın, kaloriyi hesaplayın ve mutfağa geçin. Bu aynı zamanda sağlıklı besinler tüketmenizi sağlayacağı için kilo alma diyetinizi de daha sağlıklı hale getirecektir. Mesela ana yemeğinizin yanında tüketeceğiniz bir salataya ilave edeceğiniz fazladan zeytinyağı bile size kalori olarak geri dönecektir. Zeytinyağı hem sağlıklı hem de kalori barındıran bir besin olduğu için (1 yemek kaşığı yaklaşık 120 kalori) kilo alma diyetinizde bol bol kullanabilirsiniz. Örnek bir öğün olarak; Arnica kıyma makinesi ile kendiniz hazırladığınız köftelerin ve pirinç pilavının yanına Arnica blender ile kolayca hazırlayabileceğiniz tereyağlı patates püresi ve bol zeytinyağlı bir salatayı tüketebilirsiniz.

Unutmayın ki hızlı kilo almak sağlıklı kilo alma yöntemlerinden biri değildir. Onun yerine evde hazırladığınız öğünleri kilo alma programınıza dahil ederek sağlıklı bir şekilde kilo alabilirsiniz. Arnica tartı modelleri ile aldığınız kiloları düzenli takip edebilir, doğru sonuçlara ulaşabilirsiniz.