Fit bir vücuda ya da gösterişli kaslara sahip olmayı kim istemez ki? Kendimiz de dahil olmak üzere birçok kişinin yolu spor salonlarından mutlaka geçmiştir. Bazen bu, bir ya da birkaç aylık geçici bir hevesle kalmıştır, bazen ise uzun yıllar boyunca sporla iç içe geçen bir hayat olmuştur. Birçok spor salonunda duvarda yazdığı gibi ‘No pain no gain’ (Acı yoksa kazanç da yok) sloganından hareketle disiplinli çalışmanın ödülü her zaman fazlasıyla alınmıştır. Peki hedefe ulaşmak için haftalık düzenli olarak spor salonuna gitmek yeterli mi? Kesinlikle değil. Çevrenizde muhakkak “Programıma sadığım ama hiç hacim kazanamadım” gibi hayıflanmalar duymuşsunuzdur. Bu durum özellikle spora başlanan ilk dönemde motivasyon konusunda da büyük bir kayba yol açabiliyor. Çözümü ise belli: Doğru beslenme, düzenli uyku ve sabır.

Kas gelişiminin ana maddesi: Protein

Vücut geliştirme ile ilgileniyor ve kaslarınıza hacim kazandırmak istiyorsanız, proteinin önemini mutlaka biliyorsunuzdur. Spor yapmanızdan ötürü vücudun günlük kullanımının dışında daha fazla protein ihtiyacı duyarsınız. Yeterli proteini almamanız halinde bir sporcunun hiç istemeyeceği bir durum gerçekleşecek ve vücut, kas gelişimini durduracaktır. Daha da kötüsü, protein yerine karbonhidrat tüketiminizin fazla olması vücudunuza kas yerine yağ olarak geri dönecektir.

Peki bir insanın günlük protein ihtiyacı nedir? Uzmanlar bir insanın günlük protein ihtiyacını kilo başına 0.8, 0.9 gram olarak belirtiyor. Ancak durum spor yapan bireylere gelince biraz değişiyor. Vücut geliştirme ile uğraşan bir bireyin kilo başına en az 1.5-2 gram civarında protein alması gerekiyor. Yani 80 kilo ağırlığında olan bir bireyin günlük protein miktarı 120 gram civarı. Hatta profesyonel sporcularda kilo başına protein ihtiyacı 2-2.5 gram arasında gösteriliyor. Durum böyle olunca da sporcunun ekstra beslenme takviyeleri alması kaçınılmaz oluyor.

Vücut geliştirme ile ilgilenenlerin beslenme konusunda ilk aklına gelen takviyelerden birisi hazır satılan protein tozları. Tabii böyle ürünleri kullanırken titiz olmak ve iyi araştırma yapmak şart. Çünkü hiç de tahmin etmeyeceğiniz olumsuz yan etkilerle karşılaşabilirsiniz. Ayrıca bu tarz ürünler için yapacağınız masraf da cabası. Bu nedenle protein takviyesi noktasında doğal kaynakları kesinlikle göz ardı etmemeniz gerekir.

En etkili doğal protein kaynakları: Yumurta ve tavuk göğsü

Peki doğal protein kaynağı olan besinler hangileridir? Bunların başında ilk olarak yumurta geliyor. Haşlanmış bir yumurta 13 gram civarında protein içeriyor. Bu nedenle vücut geliştirme ile uğraşanların vazgeçilmez protein kaynaklarından birisi. Ayrıca hazırlaması ve tüketimi oldukça kolay bir besin. Zorlu idmanlarınız öncesi ya da sonrasında hem pratik hem lezzetli şekilde yumurta pişirmek için ise Arnica omega yumurta pişirme makinesi seçeneğini tercih edebilirsiniz. Böylelikle orta ya da katı, istediğiniz kıvamda yumurtaları hem enerjiden hem de zamandan tasarruf ederek pişirmeniz mümkün.

Vücut geliştirenlerin bir başka protein kaynağı ise et ürünleri. Özellikle beyaz et, hem içerdiği yüksek protein miktarı hem de sahip olduğu az kalori nedeniyle oldukça fazla tercih edilmekte. Beyaz et çeşitlerinin arasında ise tavuk göğsü, besin değeri açısından dünyanın en çok tercih edilen sporcu yiyeceği olarak öne çıkıyor. Pişirmesi de oldukça kolay olan tavuk göğsünün bir porsiyonu 53 gram protein içeriyor. Evinizde tava ve ocakla uğraşmadan hem sağlıklı hem de leziz ızgaralar yapmak için Arnica dumansız lüks eletrikli ızgara yardımınıza koşabilir. Böylece evinizi dumandan ve kokudan koruyabilir ve besin değerleri noktasında da kayıp yaşamazsınız.

Sporcular için içecekler de çok önemli

Spor yaparken yiyecekler kadar içecekler de hazırlanışına göre çok zengin enerji ve protein kaynaklarına dönüşebilir. Örnek olarak spor öncesi 1 şişe maden suyu, 2 su bardağı süt, 1 elma, 1 muz, 1 tatlı kaşığı bal ve yarım çay kaşığı tarçını blenderdan geçirip yapacağınız bir milkshake sizin için harika bir enerji kaynağı olur. Ya da 70 gram yulaf ezmesi, 300 gram çilek ve 350 ml sütü yine blenderdan geçirip protein deposu olacak bir karışım hazırlayabilirsiniz. Bu ve benzeri karışımları evinizde kolayca yapmak için ise Arnica Master Cook El Blender Seti size yardımcı olacaktır.  Blender sayesinde sizi soğuk havalarda hastalıklardan koruyacak, sıcak havalarda ise içinizi ferahlatacak meyve suları hazırlamanız da mümkün.